Veelgestelde vragen (FAQ)

Veelgestelde vragen (FAQ)

Apple Care

Apple is een Amerikaans bedrijf en hanteert dan ook wereldwijd een 1-jarig (12 maanden) termijn vanaf nieuw.  Het is dus zéer gebruikelijk om het Apple Care Protection Plan bij je MacBook aan te schaffen om verlengde garantie tot 3 jaar.  Apple Care biedt 3 jaar wereldwijde garantie vanaf de oorspronkelijkeaankoopdatum. Hierdoor heeft veel van ons aanbod nog wereldwijde garantie resterend bij alle Apple verkooppunten of Apple Premium Resellers!

Apple Care is serienummer gebonden. Dat betekent dat wanneer voorzien van Apple Care of nog de 1-jarige beperkte garantie, de Mac kosteloos gerepareerd wordt (ongeacht wie de Mac binnenbrengt). Apple garantie in het algemeen is dus niet persoonsgebonden.

Uiteraard kan de Mac gedurende de gehele garantieperiode bij Mac voor minder worden omgebracht voor eventuele reparaties/problemen.

* In sommige landen zoals Nederland hebben we wettelijk 2 jaar consumentenrecht en hier werkt Apple dan ook in mee. Echter is dit 2e jaar nogal een 'grijs gebied' en geldt dit slechts voor bepaalde onderdelen. 

Betalen. Via iDeal of gewoon pinnen bij een ophaal afspraak.

Yes, wel zo prettig! Om ultiem gemak te bieden kan je als klant netjes via iDeal betalen met elke Nederlandse bank. Of natuurlijk pinnen wanneer je kiest voor ophalen. 

Nou, allereerst gefeliciteerd met je aankoop! We hopen dat je natuurlijk héel blij zal zijn met je keuze. We gaan er nu alles aan doen om deze zo snel mogelijk bij je te hebben. 


Heb je gekozen voor verzenden? Dan komt de Mac jouw kant op!

Indien je de MacBook voor 16.30 hebt besteld, heb je de Mac morgen al in huis! We versturen elke dag rond 17.00 alle zendingen van die dag, dus houd er rekening mee pas rond 17.00 een verzendmail te ontvangen. Hier staat ook de track & trace code in zodat je kan zien wanneer de Mac bij jou wordt aangeboden.


Heb je gekozen voor bestelling zelf afhalen? Dan kan je zeer spoedig een telefoontje verwachten!

Zodra jouw bestelling binnenkomt, ontvangen we direct een notificatie. Als we zien dat er gekozen is voor zelf ophalen, bellen we gelijk om een ophaalafspraak te maken. Kan je nou niet wachten? Stuur dan zelf even een mail of bel. Je krijgt dan direct antwoord! Via de chat kan je het snelst contact opnemen! 

Bij elk product geven wij duidelijk aan in welke staat het product bevindt. Mac voor minder hanteer een minimum van 4 (out of 5) sterren. Je krijgt dus altijd een nagenoeg nieuw product.


MACBOOK:

Nagenoeg geen gebruikerssporen

- Wellicht lichte krasjes op de onderkant (vaak niet!)

- Verder puntgaaf

 

Kleine zichtbare cosmetische beschadigingen 

- Ondiepe krasjes mogelijk op bovenkant of een licht deukje

- Verder hélemaal perfect

 

Batterij: Mac voor minder verkoopt alleen modellen met een gezonde batterij. Dit is dan ook het geval bij alle condities.


IMAC:

Nagenoeg geen gebruikerssporen

- Wellicht lichte krasjes op de achterkant (vaak niet!)

- Puntgaaf beeldscherm/voorzijde

- Verder hélemaal perfect

 

Kleine zichtbare cosmetische beschadigingen 

- Lichte krasjes mogelijk rondom 

- Puntgaaf beeldscherm/voorzijde

Hoe kan ik jullie bereiken?

Mac voor minder is 24/7 bereikbaar via de telefoon, whatsapp, facetime of gewoon per mail. Ok, 24/7 is wat overdreven maar binnen wat redelijk is, kan je gerust contact opnemen. 

Wij geloven dat een webshop niet onpersoonlijk hoeft te zijn.

Hoe bedoel je, persoonlijk contact?

Mac voor minder zal er alles aan doen om het zo'n persoonlijk mogelijke ervaring te maken. Dat betekent dat wanneer je een bestelling hebt gedaan, je zal worden nagebeld door onze klantenservice. We zullen dan met je doornemen of dit model de juist keuze is bij wat jij met de MacBook wilt gaan doen. Bij twijfel kunnen we de order annuleren of omzetten in een ander model. 

Natuurlijk ontvang je persoonlijke berichtjes per mail wanneer de bestelling is verzonden. Oh, en we checken ook altijd even of de zending is aangekomen. Mocht dit onverhoopt vertraagd zijn, dan nemen we contact met je op. We houden alles voor je in de gaten. 

Dit is een veelgestelde vraag. Apple garantie is serienummer gebonden. Dat betekent dat een Apple product wereldwijd bij alle officiële Apple Store winkel of Apple Premium Resellers (iCentre, Amac) garantie heeft. Omdat Apple júist wereldwijd dezelfde service aanbiedt, gaat dit enkel op basis van het serienummer. Een originele aankoopbon is nooit van belang om de garantie te claimen mocht dit nodig zijn. 

Heb je dus een MacBook welke nog jonger is dan 12 maanden, dan heb je dus nog resterende standaard fabrieksgarantie die je overal in Nederland kan claimen. Voor een model wat voorzien is van extra Apple Care geldt uiteraard hetzelfde.

HELP! Mijn nieuwe Mac heeft een wachtwoord?

Don't panic! Het wachtwoord stond in de verzendmail die je hebt ontvangen. Heb je dit toch gemist, no worries. Mac voor minder gebruikt een standaard wachtwoord voor alle modellen. Je kan dit wachtwoord gemakkelijk zélf wijzigen bij Systeemvoorkeuren --> Gebruikers & Groepen --> Wijzig wachtwoord.

Wachtwoord: abc

Het kan natuurlijk voorkomen dat het model waar je interesse in hebt op 'out of stock' staat. Dat betekent dat dit model momenteel niet voorradig is. Deze modellen komen uiteraard snel weer op voorraad voor dezelfde prijs. Het kan zijn dat leeftijd of garantiestatus iets afwijkt.

Out of stock betekent dus nu niet voorradig maar wel weer op kort termijn.

Netjes verpakt. Daar kan je zéker van zijn!

We vinden het ontzettend belangrijk dat elk product dat we verzenden goed verpakt en onbeschadigd aankomt. Zodoende verzenden we alleen verzekerd en gebruik we veel (misschien te veel) verpakkingsmateriaal. 

Zit er een lader bij?

Uiteraard! Elke MacBook komt met een splinternieuwe MagSafe lader. Elke iMac heeft natuurlijk een bijgeleverde stroomkabel.

Is de Mac wel voorzien van een QWERTY toetsenbord?

Ja, natuurlijk! Dit is immers wat we in Nederland gebruiken. De meeste Macs hebben een EU toetsenbord maar een English US toetsenbord is ook mogelijk. Beide is QWERTY en heeft dezelfde symbolen.

EU (NL) toetsenbord:

English US toetsenbord:

Het verschil zit 'm voornamelijk in de vorm van de Enter toets. De layout is hetzelfde. Indien je voor specifieke doeleinden - programmeren bv - een specifieke layout vereist, neem dan contact op om te controleren of jouw model de juiste indeling heeft. 


De producten zijn gebruikt. Dus dat ga ik zien?

Nee, absoluut niet. Mac voor minder screent het aanbod nauwkeurig zodat we er zéker van zijn dat we modellen leveren in een 4 of 5 sterren conditie. Eventuele noemswaardige gebruikerssporen voor een specifiek model ziijn uiteraard vermeld.

Ons uitgangspunt is het aanbieden van scherp geprijsde MacBook modellen die niet van nieuw te onderscheiden zijn.

Komt de Mac in de originele doos?

Onze modellen zijn in de basis tweedehands en komen zodoende zonder de originele doos (tenzij expliciet anders aangegeven). Je ontvangt de lader alsmede de factuur op naam bij de Mac in de verzenddoos. Uiteraard is alles perfect verpakt en wordt elke MacBook verzekerd verzonden. 


Zeg, hoe staat de batterij er dan voor?

Mac voor minder verkoopt alleen modellen met een gezonde batterij. Bij een 5 sterren conditie kan je dus verwachten dat het aantal laadcycli minder dan gemiddeld tot gemiddeld zijn. Apple hanteert een gemiddelde van 200 laadcycli per jaar (1000 in 5 jaar) bij normaal gebruik. Zodoende zal de gezondheid van de batterij nog optimaal zijn. Bekijk hier wat 4 of 5 sterren betekent. 

  1. Ik heb een bedrijf. Wat voor factuur krijg ik bij de Mac?

Elke Mac komt met een marge factuur (0% BTW). Een product dat tot de marge regeling behoort bevat geen BTW. De aangegeven prijs op Mac voor minder is de totaalprijs. Iedere klant krijgt een officiële factuur op naam. Op deze officiële factuur is geen BTW vermeld, omdat er geen sprake is van BTW. Mac voor minder koopt uitsluitend van bedrijven en/of particulieren (bv met inruil).

Het kan voorkomen dat je erachter komt dat de aangeschafte Mac wellicht niet de beste keuze is voor jouw doeleinden. Indien je een ander - meer geschikt - model hebt gezien op onze webshop, dan is het mogelijk om deze weer om te ruilen. We rekenen wel een restocking fee van €50,- in zo'n geval. 

  1. Refurbishing. Het is een populaire manier om tweedehands Apple producten aan te bieden. Veel andere aanbieders bieden refurbished apparatuur aan. Wij niet!

Het refurbishen van producten betekent dat dingen zijn vervangen om een product weer zo goed als nieuw te maken. Vaak betreft dit alleen de werking van de machine en zijn er optisch nog altijd flinke gebruikerssporen zichtbaar. Refurbished apparatuur is over het algemeen ook oudere hardware die tegen een relatief hoge prijs wordt verkocht. 

Gewoon tweedehands. Dat kan dus ook nog?

Ja, zéker! Ons aanbod bestaat uit tweedehands iMac en MacBook modellen. Dit zijn modellen die nog in een geheel ongerepareerde, originele staat zijn. Stel dat je als consument een computer nieuw hebt gekocht en deze na 6, 12, 18 maanden weer verkoopt. Dan heb je er heel goed voor gezorgd en dan ziet de Mac - als het goed is - nog als nieuw uit! Juist, alleen die iMac en MacBooks komen bij ons.

Mac voor minder koopt dus tweedehands modellen in die in de originele 5 sterren (nieuwstaat) verkeren. Beschadigde apparaten kopen we niet in en we vervangen ook geen behuizingen of interne onderdelen om modellen weer verkoopbaar te maken*. 

Conclusie: Geen refurbished modellen. Alleen maar recente, moderne hardware in de originele nieuwstaat! 

* met uitzondering van modellen welke onder de Apple (Care)  garantie nieuwe onderdelen hebben gehad. Dit zijn dan simpelweg defecten welke onder de garantie netjes zijn verholpen. Ook kan het zijn dat er bepaalde  extended repair programs zijn waar modellen onder vallen. Dan maken we hier ook gebruik van. 

Mac voor minder is een webshop. Daarom hebben we geen fysieke winkel. En dat werkt alleen maar in jouw voordeel! Dit drukt voor ons de vaste kosten en geeft ons meer ruimte om de MacBooks tegen extra scherpe prijzen aan te kunnen bieden.

Kan ik mijn MacBook alleen laten verzenden of kan ik deze ook ophalen?

Mac voor minder streeft naar een persoonlijke benadering. Daarom is ophalen ook absoluut geen probleem! Je kan dan gewoon betalen door te pinnen bij ons. Bij ophalen nemen we uiteraard te tijd om alles rustig met je door te nemen en zodoende dingen uit te leggen. Voor ophalen is een afspraak nodig. Weet je dus welk model je wilt aanschaffen en je wilt deze ophalen, dan kan je een afspraak maken. 

Kan ik mijn iMac alleen laten verzenden of kan ik deze ook ophalen?

iMac modellen kunnen enkel gratis verzonden worden. Mac voor minder werkt via 'drop shopping' en heeft de iMac modellen zodanig niet paraat op de ophaallocatie. Uiteraard ontvang je gegarandeerd een perfecte iMac en extreem goed verpakt!

Doe maar op de post. Gratis verzekerd verstuurd binnen Nederland.

We versturen gratis middels PostNL en verzekerd binnen Nederland. Jouw MacBook wordt dan binnen 24 uur geleverd wanneer voor 16.30 besteld. Je ontvangt de track & trace code in de verzendmail. Bij verzenden betaal je snel en gemakkelijk via iDeal. We versturen elke dag einde middag, dus dan zal je ook de verzendmail ontvangen. 

Ik heb mijn bestelling geretourneerd binnen de 14 dagen. Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zo snel mogelijk! Wanneer de zending ontvangen is (binnen 1 dag), zullen we gelijk het aankoopbedrag + verzendkosten terugstorten. Dit heb je dus binnen een dag weer op je rekening. Tenzij het weekend is, dan duurt het iets langer!

Heeft Mac voor minder momenteel niet wat je zoekt? Geen probleem! 

Het kan voorkomen dat je een specifiek model zoekt dat momenteel niet voorradig is. Normaliter is een dergelijk model vaak binnen afzienbare tijd weer voorradig. Stuur een mail naar info@macvoorminder.nl zodat we je toch van die goede deal kunnen voorzien. Vermeld hier duidelijk je naam en evt 06 nummer. 

Voorbeeld: 

Je bent op zoek naar een 13" MacBook Pro met 16GB werkgeheugen van 2014 en een 256GB+ schijf.

Dan zullen we dat regelen! 

Vraag NU op wat jouw MacBook oplevert. Binnen 30 minuten antwoord!

Betaal slechts het verschil bij en zit geen dag zonder.

Hoe werkt het?

Indien je al een MacBook hebt, is de kans groot dat je deze ook wilt verkopen bij aanschaf van een nieuwe. Bij Mac voor minder kan je je bestaande MacBook Air of Pro inruilen. Dit doen we gewoon gélijk bij aanschaf van het nieuwe model. Je hoeft dan slechts het verschil bij te betalen. Ideaal!

We ruilen alleen de modellen in die we zélf ook verkopen. We doen dan ook niet aan recycling van oudere modellen en willen simpelweg het gemak bieden voor onze klant om snel en efficient een nieuwe MacBook te kunnen aanschaffen. Om in aanmerking te komen voor het inruilprogramma, dient jouw MacBook aan de volgende eisen te voldoen:

  • - 13" MacBook Air van modeljaar 'medio 2013' of nieuwer
  • - 13" of 15" MacBook Pro (Retina) van eind 2013 of nieuwer
  • - 100% in orde. Dus geen technische gebreken. We zullen een test doen om de werking te controleren
  • - Geen (grote) cosmetische schade zoals deuken of butsen op hoekjes

De originele MagSafe lader en/of doos en toebehoren hoeven niet meegeleverd te worden. Wel dien je al zelf een back up van het systeem gemaakt te hebben (op een externe HDD) zodat je deze zelf kan terugzetten op de nieuwe Mac.

Bel (0643991212) of mail naar info@macvoorminder.nl indien je wilt weten wat je moet bijbetalen als je je MacBook inruilt.

Let op: Vanwege de fysieke aard van het inruilproces, is het inruilprogramma niet mogelijk icm met verzenden.


Waar vind ik het modeljaar van mijn MacBook?

Dit is te vinden bij  --> Over deze Mac (About this Mac). Je krijgt dan het volgende scherm:

Bij Mac voor minder heb je een 14 kalenderdagen termijn om een aankoopovereenkomst die u op afstand heeft gesloten te herroepen. Dit is geregeld in de wet Koop op Afstand en houdt concreet in dat u na ontvangst twee weken heeft om te bepalen of het product wilt houden. Dit mag op dezelfde manier gebeuren zoals u ook bij een fysieke winkel zou doen.

Terugbetaling

In het geval van een retour onder de wet Koop of Afstand ontvangt u de betaling terug op uw rekening (inclusief evt verzendkosten voor de heenzending). Waardevermindering door schade aan het product worden verrekend. De kosten voor het retour zenden zijn voor eigen rekening. Advies is om verzekerd terug te sturen (€15,00) .

Uitzonderingen

Mac voor minder herkent zich in de verkoop van tweedehands/gebruikte MacBook modellen. Wanneer de verkoop een nieuw (in ongeopende verpakking) product betreft, levert het terugsturen van een geopende verpakking binnen de 14 kalenderdagen een beperking op. We brengen €100,00 in mindering vanwege de waardevermindering die het product heeft doorstaan. Houd hier rekening mee bij aanschaf van een nieuw product. 

Standaard 6 maanden garantie op alle producten

Mac voor minder geeft 6 maanden garantie op alle producten

Juist, op alles. We staan voor kwaliteit en achter de producten die we verkopen. Dat betekent dat - zelfs als de Apple fabrieksgarantie verlopen is - er 6 maanden garantie zit op het product. Een Mac van 2014  kan zodanig buiten de oorspronkelijke fabrieksgarantie zijn, maar is gewoon voorzien van 6 maanden volledige hardwaredekking.

Deze kan worden aangevuld door een eventuele resterende oorspronkelijke fabrieksgarantie. Een product welke bijvoorbeeld voorzien is van Apple Care heeft vaak een langere garantie dan 6 maanden.

Elk product komt vanaf nieuw met 12 maanden garantie vanuit Apple. Dit kan je verlengen met Apple Care voor een additionele 24 maanden (36 maanden vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum). Gezien onze producten 'tweedehands' zijn, is er vaak nog resterende originele fabrieksgarantie resterend.

Garantie is top. Maar wat betekent het precies?

Onder garantie wordt verstaan het optreden van hardware defecten zonder het toedoen van de gebruiker. Dit geldt voor MacBook alsmede de oplader. Gebruikerschade (vallen, stoten, vloeistoffen) behoort niet tot de garantie. 

Indien een MacBook nog voorzien is van resterende Apple fabrieks of Apple Care garantie, is de garantie langer dan 6 maanden. Deze is uiteraard ook te claimen bij Mac voor minder. Je kunt dus altijd bij Mac voor minder terecht.

Wat is de garantieprocedure? 

Wanneer een defect is geconstateerd en door ons bevestigd binnen de eerste 6 maanden, zal er altijd gezorgd worden naar een passende oplossing. Hiervan is het uitgangspunt dat de klant te allen tijde een werkende Mac ontvangt en behoudt. De procedure kan dus betekenen dat de Mac wordt omgeruild voor een identiek exemplaar of dat deze tijdelijk voor reparatie wordt ingenomen. Mocht er geen vervangend model voorradig zijn binnen een termijn van 3 weken en het huidige model niet gerepareerd kunnen worden, wordt er dan pas overgegaan tot een eventuele creditatie van het aankoopbedrag.

Een steentje bijdragen, dat is belangrijk.  Zodoende gebruiken we speciale verzenddozen welke puur voor de laptop zijn gefabriceerd. Zo hoeven we geen extra plastics te gebruiken om de Mac in te wikkelen tijdens verzending. Elke Mac is extreem goed verpakt en 'zweeft' als het ware in het midden van doos. 

We proberen ook zo min mogelijk papier te gebruiken. Facturen sturen we dus bij uitstek per mail toe. Er is zodoende ook geen papieren factuur toegevoegd in de verzenddoos. 

Doe maar op de post. Gratis verzekerd verstuurd binnen Nederland.

We versturen gratis middels PostNL en verzekerd binnen Nederland. Jouw MacBook wordt dan binnen 24 uur geleverd wanneer voor 16.30 besteld. Je ontvangt de track & trace code in de verzendmail. Bij verzenden betaal je snel en gemakkelijk via iDeal. We versturen elke dag einde middag, dus dan zal je ook de verzendmail ontvangen.